Hemåt



Åkte längs älven mot hembyn och som alltid förundras jag över hur otroligt vackert det är. Höstsolen glittrade i älvens vatten mot en fond av blånande skog i fjärran. Vinterdäcken ligger nu och väntar på att göra sitt. Upptäckte i sista stund att jag inte hade någon domkraft. Men det har jag tydligen i bagaget någonstans, enligt min käre broder. Mr x och jag tar ny sats i morgon med omläggningen.

Dagens övningskörning fortsatte mot Ikea och Elgiganten. Bytet blev magert. När jag kom till lagret var hyllan och bordet slutsålt. Det enda jag köpte var två arkivlådor och påsförslutare. Ikea hade plockat fram julsaker. Kändes jättekonstigt och inte alls lockande. Mr x kör jättebra. Det känns otroligt bra.

I morgon måste jag ta tag i någon del i min städplan. Kanske diska alla dimmiga finglas. Ett tecken på att de används alltför sällan. Jag borde sanera lite bland småprylarna som hamnat i skåpet genom åren.

I kväll har jag sett dansbandstävligen och jag tycker att det var rätt band som gick vidare. Dansmusiken får det att rycka i danstån. När jag har gått ner i vikt, då jäklar ska det dansas. Just nu är jag inte så sugen på att han en karlhand runt min obefintliga midja.

Snart ska jag åka och hämta hem mr x som är hos en kompis. Sen sova.