Paltkalas

                        


Sov väldigt länge och fick nästan panik när jag vaknade och tänkte på allt som jag hade föresatt mig att göra. Insåg att det räckte med att åka och handla, baka en äppelkaka och sedan göra palt. Barnbarnen åt med god aptit och jag tyckte själv att den blev god. De är så fina de små rackarna men det är tråkigt att jag har så dåligt med ork numera. Jag skulle ju vilja orka göra roliga saker med dom. En personlig coach som drar ut mig på små äventyr skulle inte vara helt fel. Häromdagen när jag trampade ner kopplingspedalen fick jag jätteont i foten och det är inte riktigt bra ännu. Om han, alltså coachen, är charmig så orkar jag säkert antstränga mig lite extra.

Strax före midnatt hämtade jag hem mr x som varit och hälsat på sin gipsade kompis. Lugn kväll. Just nu ligger lille Emil på sängen bakom mig. Han länsar mina blommor på torra blad som han leker med. Jag har skräpigare numera, fast det går också bra.

Nu väntar sängen för jag måste ta mig upp i hyfsad tid om det ska bli gjort något av det jag planerat.
Natti natti mina vänner.