Kung Bore har anlänt

-5°C i stort sett hela dagen. Vita gräsmattor och is på vattenpölarna. Brrrr, jag har frusit hela dagen. Sov som vanligt halva dagen och åkte sedan och hälsade på barnbarnen. Jag fick ett pärlplattehjärta i present av lilltjejen. Vi åt varmkorv utomhus i det strålande höstvädret. Sedan blev det övningskörning för mr x mot hembyn där han la på vinterdäcken med lite hjälp av mina kära bröder som delade med sig av sina erfarenheter. Tänkte på att de nu har rollen som våran pappa hade när de var tonåringar. Det är fint.



Åkte sedan och tände ett ljus på mammas och pappas grav. Det är ofattbart att det har gått tjugo år sedan mamma lämnade oss, men inom mig lever hon fortfarande. Hon skulle ha fyllt 86 år nu i december. Ibland tänker jag på hur hon skulle ha sett ut och om hon hade fått ha minnet i behåll. Det sista är min egen fasa. Orkar knappt tänka på det. Jag och syrran brukar ibland fråga oss vad mamma skulle ha sagt om olika saker. Oftast är vi ganska säkra på hennes åsikt.






Förvaringsfacken jag köpte på Ikea igår blev Emil nya krypin intill datorn. Han vill helst vara i blickpunkten.
Nu ska jag slöa framför teven en stund innan det är dags för dusch och nattsömn.

Om jag summerar helgen så får den klart godkänt.