Skvaller



Det har varit en tung dag. Har ont i nacken och känner mig småförkyld. Helgen närmar sig med stormsteg och jag har definitivt inte tid att vara krasslig. Fick i alla fall tömt några uteblomkrukor och annat småplock innan det blev för kallt i kväll.

Idag fick jag höra skvaller som fick mig att känna skadeglädje. Fy mig! En dryg person som gillat att trycka ner svaga elever är idag förstasidesstoff i tidningarna i ett sammanhang som är urbota omdömeslöst. Ortens djungeltelegraf funkar utmärkt som komplement till moderna medier med utförliga detaljer för oss som vill veta mer. (Fast det tror jag att de flesta vill fast de inte erkänner det.) Skadeglädje sägs ju vara den enda sanna glädjen, men jag håller inte med. Maximal glädje för mig är umgänget med familj och vänner.

Nyss fällde Emil sin första blomkruka i golvet. Den var inte skadlig. Skadlig var däremot mobiltelefonsladden som han hittade tidigare idag.

Snart väntar sängen för jag är trött och frusen. Natti natti mina vänner.