Bubbelbad och massage

Först halv studiedag, eller vad man nu ska kalla det, och sedan friskvårdsdag resten av dagen. Jag simmade, köpte massage, satt i ångbastun och bubbelbadet. Skönt och trevligt att göra något med jobbet trots att jag såg ut som en elefant i blå baddräkt. Tyvärr började en tand bulta infernaliskt så jag är glad att jag ska till tandläkaren i morgon. Misstänker att min rotfyllda tand inte är ok. Har tagit flera smärtstillande tabletter och ändå värker det. I skrivande stund skulle jag med glädje låta tandläkaren dra ut jäkelskapet.

I kväll skulle jag ta mig gröt och en smörgås med smörgåsgurka. Klantigt nog tappade jag burken i golvet och gurka och spad stänkte ner halva köket. Nu är allt upptorkat och mattan avspolad. Men det kändes besvärligt.

Nu har vi "vunnit" i alla instanser och den aktuella myndigheten har fått skarp kritik för sitt agerande. Skadan de orsakat går inte att göra ogjord men det är ändå en viss upprättelse för den det berör och så får man innerligt hoppas att ingen annan ska behöva genomgå samma sak. Det är ju inte så att man ropar jippi av glädje utan mer ett konstaterande att vi inte var ut och cyklade. Det känns skönt. Nu går livet vidare och förhoppningsvis blir det bara bättre och bättre.

Jag är jättetrött och ska ta en värktablett och sedan knyta mig fastän klockan bara är halv nio.