Blött och kallt




Tog en rejäl sovmorgon, bakade några sockerkakor och kom mig ut först på eftermiddagen. Hann kratta ihop alla barr från Cembratallen innan det började regna. Det blev fyra säckar. Precis när jag var klar kom Lillemor med man och hämtade lite plantor. Ja, de hade gärna fått ta väldigt mycket mer. Man får ju passa på de få gånger det kommer karlakraft. De kom in på en kaffetår och fick träffa lillkissen. Skönt med folk som har överseende med kissekatter på köksbordert.
Idag blev det god middag. Kryddig fläkfilé och potatisgratäng. Mr x åt för kung och fosterland. Ja, jag också.
Nu har mr x åkt ut med kompisar. Det är en orolig ålder men jag tror att han sköter sig ganska bra.




Det är så otroligt mycket vackra rönnbär i höst. Det ska bli spännande att se om gamla bondepraktikan får rätt. Om det blir enligt praktikan så lär vi få en mycket kall vinter med lite snö. Lite snö hurrar jag för men kylan bävar jag för. Tänker då främst på elräkningarna. Brrrr det är kallt redan i kväll. Nu skulle det sitta fint med ett vinglas, men först ska jag invänta unge herrns hemkomst. Misstänker att han kommer att frysa och vill bli hämtad.

I morgon ska jag kratta färdigt om det bara är väder för utejobb. Mina drömmar om att ändra om i rabatter skjuts hela tiden på framtiden. Suck!
Ska i alla fall stoppa ner vårstjärnelökarna jag har köpt. De är så fina när de tittar upp tidigt på våren.