Onsdag

Började dagen med sovmorgon. Har inte bestämt mig ännu för om min budget pallar för att köpa en dagsljuslampa. Spara eller lida av mörkerdepression? Det är frågan.

För tillfället är det ordning i mitt hus förutom garaget och förrådet. Men för tusan, hur kan jag ens tänka på det? Kan jag aldrig vara nöjd och njuta av tillvaron? Nä, det får jag nog inte. Är det gammalt input om synd och sånt som gör att jag inte är nöjd förrän jag plågas och stånkar av trötthet. Inte fan vet jag.

Jag är i alla fall glad att Obama blir president over there. Hoppas bara att ingen skjuter honom.

Nu har jag och kissen legat och sett på riskförlossningar igen. Egentligen är det hemskt att jag ligger som en soffpotatis framför teven när jag borde fylla livet med annat som ger energi och glädje i mitt liv.

I morgonbitti ska bilen vara på verkstaden klockan åtta. Bäst att jag drar mig mot sängen nu.