Minnen

Blev nästan sur på mig själv när jag vaknade vid tiotiden och upptäckte vilken vacker dag det var idag. När jag gjort bort morgonbestyren gick jag och kissen ut på upptäcktsfärd på tomten. Han burrade upp sin långa ståtliga svans och styrde stegen mot närmsta träd. Han gillar att klättra. Inomhus är det tyvärr gardinerna som gäller.


 Idag var jag och tände ljus i minneslunden som ligger här i närheten där min morbror vilar. När jag passerade där i kväll lyste minst tusen små lågor i mörkret. Det är så vackert och ännu vackrare är det att så många anhöriga och vänner åker till kyrkogårdarna och tänder ljus för sina kära. Jag gick förbi graven där en av mina fastrar vilar och där fanns inget ljus och inga blommor har funnits där på många många år. Det är sorgligt. Hade jag tänkt på det innan hade jag tagit med ett ljus även till faster Anna. Hon dog för drygt 50 år sedan. Jag minns henne väl. Jag fick en grön mekanisk plåtgroda av henne som man skruvade upp och sedan hoppade den runt en stund. En annan gång fick jag ett jättfint underlinne med ett litet sidenbroderi i framkanten. Många minnen dyker upp när man går runt på en kyrkogård.


Sonen och barnbarnen samt hund kom på besök idag vid lunchtid Vi åt köttbullar och makaroner och barnbarnen lekte. Vilken fantasi dom har! På eftermiddagen kom Göta förbi en sväng. Jag hade precis bakat muffins så det blev en kaffetår och alldeles för många muffins för min del.
I kväll har jag varit barnvakt hos barnbarnen några timmar. Hann se stjärnor på is och blev glad över att Marcus Fagervall blev etta.

I morgon ska jag till Ikea med brorsan. Då får jag även hem min hylla eftersom han har släp.

Nu väntar jag bara på att mr x ska ringa och begära skjuts hem. Det är tio grader minus just nu. Brrrr..... jag är så frusen och det är hemskt att sätta sig i en kall bil. Speciellt sent på kvällen när man är trött. Nu har jag igång kupévärmaren på högsta effekt. Tonårstiden är en plåga. Man vet aldrig vad de hittar på i oförstånd. Men sin egen tonårstid minns man i ganska så positivt ljus. Hm... just det!