Föreläsningsdag

Idag har jag varit på föreläsning till Sunderbyn. Det handlade om trasig barn som behöver kloka vuxna runt sig. Mycket har jag hört förut men det skadar aldrig att bli påmind för vissa saker är inte lätta att leva upp till. Jag satt och tänkte på hur skolan missar det mest basala förutsättningar för att barn ska kunna lära sig. En annan intressant sak med dagen var att jag träffade folk i samma situation, både härifrån och från andra kommuner. Det framgick tydligt att min kommun anses dålig och svår att ha att göra med. Det var en bekräftelse på det jag också har upplevt.
Vi fick god lunch. Särskilt en enkel och fräsch laxsallad som fanns på buffébordet.

Nu är jag så snuvig och frusen så jag sitter med kläder, yllestrumpor och morgonrock och fryser ändå. Det blir nog en tidig kväll. Funderar på att slå på bastun för att få upp värmen.




Kvack kv kv kvack