Fars dag

Sov som vanligt gott och länge. Idag gjorde det ingenting eftersom det hursomhelst är skitväder ute.

Syrran, Anna och jag åkte och tände ljus på gravarna. Även om det är sju mil tur och retur så känns det gott att ha varit hemåt en sväng.
Den dag när jag vinner mycket pengar ska jag köpa ett litet hus vid älven eller havet här i närheten. Det händer att jag bestämt mig för att sälja mitt hus för att kunna förverkliga den drömmen. Egentligen är det ingen utopi. Man måste ju våga ta steg ut i osäkerheten. Hips vips gör jag det. Jag har kollat husannonser i flera år. Drömmen är en liten enplansvilla med öppen planlösning.

När jag kom hem var jag och köpte nya skor till mr x. Så klart ville han ha de dyraste. Idag hade jag tur att hans storlek var slut så det blev ett par för 799 kronor och det räcker mer än väl.

Jag har äntligen hittat nya gardiner till vardagsrummet. Det blev vita i kraftigt bomullstyg som håller för en gardinklättrande kisse. Jag vet inte om det blir så fint men det får duga tills vidare. De var i alla fall billiga.

Inser att det är dags att åka ut i skogen och söka rätt på en julgran. Hur det nu ska gå med klätterkissen vi har. Det lär bli en toppkatt i år istället för stjärna.

Nu är middagen förberedd. Det blir lax i ugn med citronsås och potatis. Lax är en favorit i det här huset.
Väntar bara att unge herrn ska komma hem.

För övrigt gör jag ingen affär av fars dag i min familj. Det finns så många känslor av sorg och svek runt de så kallade fadersfigurerna så den här dagen passerar som vilken söndag som helst.

Min pappa får i alla fall välförtjänta grattistankar. Jag hoppas att dom når till andra sidan.