Helgen är slut

Idag har jag inte gjort mycket. Mest chattat. Jag är inte klok. Vad håller jag på med? Snart 60 år och håller på som en tonåring. Och på strykbrädan ligger vardagsrumsgardinerna i en skrynklig hög. Det finns så många borden i livet och det kan inte vara nyttigt.

Är kanonförkyld och inget nässpray har jag hemma. Få se om jag är i form för jobb i morgonbitti. Tvivlar starkt.
Lagade i alla fall god middag som föll både mig och mr x i smaken.

På onsdag börjar mr x flytta tilbaka till mig. På sätt och vis känns det skönt. Det har varit lite tjorvigt ibland. Jag är medveten om att mina lugna stunder är över, men de kanske ersätts av andra stunder istället. Bra stunder.

Jag har pratat med min vän O också. Snälla goa O som har stöttat och lyft mig så många gånger de här senaste tre åren. Jag vet inte hur jag hade klarat mig utan honom. Ibland undrar jag om det inte var ödet som ingrep när han steg in i min värld. I så fall tackar jag ödet allra ödmjukast.
Om jag hade kunnat lägga in en låt från nätet här så skulle jag ha gjort det, men länken är här ifall att någon vill lyssna.
http://www.youtube.com/watch?v=jkZ6SmvXOEY

Nu ska jag ta tag i vikten. Inga mer smörgåsar. Nu ska här ätas mat. Jävlar anamma!
Började idag. Alltså dag 1 är nästan avklarad.

Nu ska jag gå och ställa iordning för morgondagen. Helgen är slut.