Det är så kallt

Sitter här med stelfrusna fingrar trots att inomhustermometern visar på 21 grader. Har en tjock yllefilt över axlarna och försvarets tjocka outslitliga yllesockar på fötterna. Det är svårt att hindra tankar från att vandra iväg till sydligare bräddgrader där det inte finns några isiga bilrutor och där sol och värme gör kroppens leder mjuka.
Jag har pratat om att åka utomlands i flera år men att komma till beslut är svårt. Alla varningar om att vi har värre kristider att vänta och flygbolag som väntas gå i konkurs får mig att tveka. Jag kan se mig själv ståendes på en överfull flygplats med massor av strandsatta resenärer som inte vet hur och när de ska ta sig hem.

Ikväll är jag i alla fall jätteglad för att jag lyckats undvika att stoppa i mig godis och andra onyttigheter på hela fyra dagar! Vägde mig i morse och banne mig hade inte visaren rört sig neråt. Inte mycket men definitivt neråt.