Ömma skrattmuskler

Just nu är jag öm i skrattmusklerna och håller på att svettas ihjäl. Kanske är det vinet och päronkonjaken som höjer temperaturen uti kroppen. Hur som helst är jag nykter i skrivande stund. Kvällen har varit jättetrevlig. Vännen och arbetskompisen Lillemor och jag har varit på middag hos Maria som också är vän och arbetskompis.



Förrätten bestod av ädelost och god skinka på en salladsspegel innehållande bland annat fänkål. Från och med nu äter jag även ädelost. Sedan blev det ungsbakad lax med grönt täcke av pinjenötter, vitlök och massor av annat grönt. Därtill basilikasås och superfräsch potatissallad gjord på skivad färskpotatis, kapris och lök. Efter att ha låtit maten sjunka en stund ute i kvällssolen på altanen serverades kolapannacotta med päronkonjaksinlagda päron. MUMS! Allt Maria bjöd på var jättegott och jag lät mig väl smaka. Jag lovar!

När vi kom dit möttes vi av tre gosiga svansviftande cocker spanielflickor Barbro, Greta och Astrid. Nog skulle det vara roligt att ha en hund som sällskap men just cocker spaniel är nog inget för en nybörjare. Men fina är dom.
När jag efter många singelår träffade en man var mitt äldsta barnbarn inte precis överförtjust utan föreslog att jag istället skulle skaffa en katt som sällskap. Nu kanske det snart är dags för en katt eller en hund för det är väldigt magert på karlfronten.