Adrenalinutlopp

Idag har jag jobbat som ett tok på tomten. Klippt, trimmat och rensat till tio i kväll. Den planerade Överkalixresan skjuts till nästa vecka då släktingarna har kommit upp till "Norrland". Det har varit skönt att jobba av sig för jag är helvetes ond på soc och deras agerande mot en person. De tar ingen hänsyn till att det är en människa med känslor, vilja och behov. Det enda de tänker på är att spara pengar. Jag funderar på att engagera Uppdrag granskning och tidningar och såga hela verksamheten vid fotknölarna.



Droppen blev när en av cheferna talade om att hon minsann är professionell. Det var ju bra att hon talade om det för det har vi minsann inte lagt märke till.

Min erfarenhet av sockontakter både i jobbet och privat är att man ska vara stark, stabil och väl insatt i lagar och paragrafer för att klara sig något så när helskinnad från deras så kallade omsorger. Individomsorg är dessutom fel namn på verksamheten.

Precis som det finns både advokater, sjuksköterskor och läkare som jobbar ideellt för att hjälpa gömda flyktingar borde det finns advokater som ställer upp och hjälper utsatta människor som tvingas vända sig till soc. Så illa är det, fast det orkar inte folk ta till sig. Via media har vi alla följt många fall där soc underlåtit att agera trots att människor farit otroligt illa. De fallen är bara toppen av ett isberg. Tro mig!

Det många inte känner till är att inga försäkringar täcker advokatkostnader mm när det gäller tvister med en myndighet. En vanlig människa är helt rättslös.