Att leva med sina drömmar



Hade tid för undersökning hos tandläkaren 07.40 i morse. Okristligt tidigt. Nåja, jag var i alla där, men de lyckades inte få ut ett kostnadsförslag från det nya datasystemet som Folktandvården ska använda sig av från och med idag. Fick en känsla av att det inte blir så dyrt den här gången ... eller kanske är det bara önsketänkande. De skulle i allafall ringa när de kom på hur de skulle göra!




Det är så jätteskönt med semester och vädret idag kan jag inte klaga på. Har jobbat i blomrabatterna hela dagen. Mitt besparingsbeslut att bara köpa de nödvändigaste sommarplantorna känns ganska ok fast lite trist är det allt. Jag börjar motvilligt inse att jag nog aldrig kommer att få min drömträdgård. Nåja, det är ganska härligt att ligga i soffan och drömma sig bort i trädgårdstidningarnas trolska och romantiska uppslag med allehanda ljuvliga växtarrangemang och ingen jord får man under naglarna.
Jag tror att drömmar är viktiga, kanske till och med viktigare än själva förverkligandet. Lev dina drömmar, ingenting är omöjligt, sägs det. Jag tror verkligen på det. Ok, jag har skaffat mig både fontän och äppelträd. Det är så lätt att glömma det man har och missnöjt fokusera på det man inte har. Apropå fontänen så måste jag tömma den i morgon och höja den en rejäl bit eftersom blommorna runt omkring nästan gömmer den.

Det är LAN i mitt hus i natt, fast just nu stack de unga herrarna ut i ett hasigt påkommet ärende. Det lär inte bli mycket sova för min del heller. Blott en natt ett ögonblick i sänder .....