Saknad åldring

I kväll fick jag mig ett gott skratt. Klockan åtta åkte jag iväg till Göta. Vi surrade, åt kex och goda ostar och tittade på foton. Mobiltelefonen glömde jag hemma. När klockan började närma sig tio kom jag på att jag hade lovat hämta x och skyndande mig hem. X var redan hemma med en tjejkompis och då visade det sig att både x och storasyster Ewwe hade haft stort eftersök på mig. De trodde att jag hade fått fel på bilen eller att det hänt något allvarligt. De hade till och med planer på att ringa akuten. Ok, jag kan förstå deras oro jag var ju borta hela två timmar!!!

Det har varit en bra dag trots hällregnet. I mitt liv står barnbarnen för så mycket av glädjen och idag har Alexandra och Viktor varit hos mig. Vi gräddade våfflor och lekte. Viktor, lilla gubben, blev sjuk och somnade i min säng.
X har fixat med sin moppe och han verkar helnöjd. Nu slipper jag oroa mig för trim och allt vad det kan föra med sig.

När jag tittade på foton hos Göta blev det återigen så uppenbart att livet är kort. Jag borde inte slösa bort en enda dag i mitt liv utan fylla den med sånt jag mår gott av oavsett det är solnedgångar eller kärlekar.




Hjärtat har motiv
som förståndet inte känner
/Pascal