Berömda steg


Det är en härlig känsla att inse att man aldrig är ett offer för omständigheter. Att varken ödet eller slumpen styr ens liv. Man är inget hjälplöst offer. Det handlar istället om att ständigt göra nya val i livet som leder mot de mål man vill uppnå. Är en väg stängd finns det alltid någon annan som är öppen. Man ska aldrig ge upp!
I alla val finns det risker men det gäller ändå att våga ta de där berömda stegen ut i det okända och lita på att man landar på fast mark.
Ibland har det funkat skitbra. Jag har tagit ett steg i sänder och det mesta har gått bra, men nu när jag vill ta flera steg så står jag här paralyserad och kommer mig inte ur fläcken. Jag kan liksom inte bestämma vad som är viktigast. Nåja, det är en ny dag nu, bara 58 minuter gammal. Ska bli spännande att se vad den har i beredskap men först ska jag sova.