Julgran i mitt hus

Kom till jobbet i tid. Bara städerskan och jag var där. Chefen var visserligen in en kortis.
Åkte och besiktade bilen som inte gick igenom den här gången heller. Handbromsen var inte ok, trots att jag lagt ut sextusen papp på bromseländet. Nu lovade verkstan fixa så det fungerar - gratis så klart. Helvetes också!

Efter lunch var jag på ett möte. Därefter åkte jag och hämtade julfikat jag beställt på Lyktan. Sedan åkte jag, Evve och mr x raka spåret till M-järv. Väl framme gick spåret rakt upp genom mörka skogen i djupsnö där Evve sågade ner en gran. Jag höll på att dö av ansträngning och hann knappt fram innan granen låg på marken. Mr x satt i bilen och försökte lysa vägen åt oss. Nu ligger granen i mitt garage med en avskalad grenkrans pga bagageluckan. Med lite pynt på blir den säkert fin. Får väl borra dit några fuskisar annars.
Efter julgransäventyret åkte vi och handlade två stora julklappsljuslyktor på GK:s.
Innan vi vände tillbaka hemåt gick vi och tände ett ljus på mammas och pappas grav.
Väl hemma igen dressade vi om åkte och köpte en hamburgare innan vi åkte vidare till L-träsk med den ena julklappslyktan. Det var samtidigt ett avslut på mr x tid där. Vi åt tårta och hade det jättetrevligt.

Nu väntar sängen och förhoppningsvis orkar jag upp till jobbet i morgon.
Natti natti mina vänner!