Grå måndag

Sov dåligt i natt. Saknade någon och benet värkte. Kände att det skulle bli en tung dag. Tog en liten slowmorgon och åkte iväg lite senare. Hann bara vara en dryg timme på jobbet då jag kom ihåg att en servicekille skulle komma och titta till min luftvärmepump. Han kom och konstaterade att det var läckage på flera ställen. Firman som slarvinstallerat den är i kk så det blir förmodligen så att jag själv får betala självrisk på 1500 spänn. Pust! typiskt att det kommer lagom till julklappsinköpen. Ska ringa huvudkontoret i morgon och höra om de är sugna på att ta på sig kostnaden.
Åkte sedan tillbaka till jobbet och klistrade 430 adressetiketter på kuvert till ett utskick. Passande monotont jobb för dagens energinivå. Annars hatar jag att göra sånt jobb.

I natt är det min sista ensamnatt. I morgon kommer mr x hem för gott. Jag ber till högre makter att det ska fungera bra. Tänkte ett tag att jag skulle fira och gå på bio i kväll men jag orkar inte ge mig ut i kylan. Har nyss stått och fått upp värmen i duschen.

Idag värmde jag gårdagens jättegoda middag som bestod av välbrynta färska kycklingfiléer, kryddade med salt och rikligt med svartpeppar och en skiva mögelost på varje filé. Sedan hällde jag på matlagningsgrädde och efterstekte under lock. Under tiden gjorde jag egen klyftpotatis som jag kryddade med havssalt med rosmarin och till sist lite rapsoljestänk. På plåten rymdes också en skivad röd paprika. Älskar rostad paprika. Nu är jag proppmätt. Åh, min bantning har gått åt fanders. Help!

Jag har julgransproblem. Hur ska jag få mig en snygg gran? Har lust att köpa en dyr plastic på Blomsterlandet, men jag vet att en viss dam gråter om jag gör det. Jag vill ha en sån där grenarna böjer sig uppåt. Är lagom slank och friskt grön.



Jag tror att det  är min tur att ha fika på persomötet i morgon, men bakinspirationen lyser med sin frånvaro. Det får bli köpesfika.
Nu väntar tevesängen.