Kloklippning och bakning



Jippi!! Hundmamman Evve har klippt Emils klor. När jag såg hur hon gjorde förstod jag varför jag inte lyckats. Nästa gång fixar jag nog det själv.  Hon har också haft lite dominasövningar med våran lillherre. Konstigt, men han verkar gilla henne ändå.

Idag köpte jag nya blommor till köksfönstret. Det blev vita ovanligt stora höstglöd. Inne i blomsteraffären råkade jag se en skymt av mig själv i en spegel. Då insåg jag att det var dags för omedelbar hårtoning. Åkte direkt til frissan och inhandlade kemikalierna. Nu är håret mörkt och blankt igen. Resterande skavanker tar jag tag i efter helgen. Alltså jag fortsätter på dag 15 eller vad det nu var för dag då min bantning helt spårade ur före jul. Nyårslöftena är givna:
  • Äta riktig mat och minimalt med smörgås, godis och fika
  • Simma med Maria två gånger per vecka
  • 1 eller 2  promenader per vecka.
Det verkar inte alltför svårt. Fan, jag måste klara det. Hörde att landstinget inte vill satsa på oss i sextioårsåldern när det gäller gastric by pass operationer så jag ska väl inte hoppas för mycket. Idag köpe jag en ny klänning/tunika för big ladies.

Ikväll har jag börjat förbereda nyårsafton. Bakade en marängtårtbotten, chokladkaka och nu jäser en matbrödsdeg med vetekross. Hade först tänkt att vi kunde gå ut och äta på nyårsafton, men vanliga restauranger verkar ha stängt så jag får fixa något här hemma. Har tänkt mig en räkcoctail till förrätt och klassisk fläskfilé till varmrätt med potatisgratäng. Det blir nog bra.

Ska snart ficka med Evve och mr x och sedan göra natt.
Natti natti alla min vänner.