Elle Belle Bi ...

Det blev återigen inte natt förrän flera timmar efter midnatt. Dagen har varit minst sagt seg. Skivade upp det som var kvar av julskinkan och stoppade det i frysen.  Åkte därefter och handlade lite bröd och smörgåspålägg samt jucie till frukost åt mina älsklingar.

Göta var och hälsade på mitt på dagen men eftermiddagen har jag avnjutit i mitt eget sällskap. Passade på att släpa runt dammsugaren och ta de värsta dammråttorna. Tvättmaskin fick också gå några timmar. Mr x åkte en sväng till  Luleå och Evve åkte och hälsade på en kompis. Jag förberedde middagen. Lax med mos och citrondillhollandaise. Gott!


Köpte en ny kattleksak till Emil som piper när han plågar den. Jag kommer aldrig att våga släppa ut honom på gården där mina kära små gråsparvar verkar tro att de lever i en skyddas sfär. Måste nog skaffa en nätdörr till sommaren.

Evve har sovit hos oss i natt och Emil har haft fullt sjå att vakta. Mest har han legat på tröskeln till hennes rum. Jag undrar vad och hur han tänker på allt som sker runt omkring honom. Hur som helst så har våran julledighet bra inverkan på honom. Han biter mindre och gosar mer.

Det snurrar i mitt huvud. Ja, det är väl ingen nyhet för dom som känner mig, men just nu är det värre än vanligt. Det känns ungefär som Elle Belle Bi . Nåja, i morgon känns det nog bättre. Kanske bara vanlig simpel nervositet.

Människor är som pusselbitar, det finns alltid två som passar ihop.

Nu är klockan drygt 23.00 och grabbarna är fortfarande på språng. De har inte förstått att helgen är slut.  Det blir inte lätt vända tillbaka dygnet när skolan börjar igen. Tack och lov är jag ledig måndag och tisdag. Det är så otorligt skönt att få vara hemma och ta livet i sin egen takt. Nu ska jag lägga mig skönt och höra på cd-boken Mirakel av Danielle Steel.

Natti natti mina vänner!