Juldag



Om julafton var lugn så har denna dag varit så nära total stillhet som man kan komma. Inte mig emot, fast nog hade jag gärna sett lite mer av Evve och mr x. De har så fullt upp med kompisar och det kan jag förstå. Har ju varit ung själv fast det börjar vara ett tag sedan. Jag har lyssnat på Il Divo och Jöbacks julmusik. Härligt.

Det är i alla fall ljuvligt att få vara hemma och slippa åka iväg till jobbet. Det är hemskt att tänka så när så många inget hellre vill än att ha ett arbete. Men jag har jobbat i över fyrtio år och nu handlar passionen väldigt mycket om att få sluta jobba. Nej, jag vill verkligen inte bli äldre, men jag vill äga min egen tid för första gången i mitt liv. Det är så mycket jag vill hinna göra medan jag är "frisk" och orkar. Just nu är jag inte i någon vidare form. Lederna värker och är stela. Måste ha ett uppehåll med antiinflammatoriska medikament. Magen protesterar.

Nu är lugnet slut i huset. Sex grabbar klampade till övervåningen. Lovade i svagt ögonblick att  tre av dem får ha LAN i natt. Stånk och stön! Men då har jag gjort mitt för ett tag. Nästa gång är det någon annans tur. Hur som helst är jag så trött så jag lär sova djupt och snarka så huset darrar och grabbarna skrattar. Kanske att jag börjar lyssna på en av ljudböckerna som Lillemor lånade mig.

Nu ska jag gå och lägga mig framför teven en stund innan det är dags för sängen.
Natti natti mina vänner.