En bra dag!

Efter en trög start där kroppen åkte iväg till jobbet medan hjärnan fortfarande sov piggnade jag så småningom  till och hamnade i simbassängen på SportCity. Hade det inte varit för att Maria bad mig så hade jag nog inte kommit mig dit. Det var jätteskönt och trevligt. Vi simmade, bubblade och bastade. Sedan åkte vi tillbaka till jobbet och kunde i princip sätta oss vid dukat julbord. Allt var jättegott och jag åt med gott samvete.
Efter maten var det julklappsutdelning. Jag fick en jättefin glasskål från Pentik av mina snälla jobbarkompisar. Min vän Lillemor hade gjort ett personligt änglasmycke till var och en. Jättesöta. Hon är verkligen en ängel själv som anstränger sig för att göra sina jobbarkompisar glada. Chefen delade ut den obligatoriska kommunklappen. I år var det en bag. Svart och orange. Det bästa med kommunklappen är chefen personliga rim till var och en. Mitt löd:

Om sena höstmorgnar hon brukar vara trötter
Vete katten vad som numera får henne på fötter

Vi avslutade med att leka julklappsleken. Att rekommendera för leksugna vuxna. Den går till på följande sätt:
Alla köper tre paket var för max 30 kronor. Man lägger upp alla paket mitt på bordet. Man har två tärningar och slår i tur och ordning. När man får dubbelt av samma får man ta ett paket. Vissa får många paket medan andra kanske bara får ett paket. Om det är någon som inte får ett paket så får de ta det sista på bordet. Alla ska ha minst ett paket. När paketen är slut får de öppnas. Då ställs en äggklocka på typ 30 minuter (om man är många). Sedan fortsätter man slå tärningarna och när man får dubbelt så får man ta en sak av någon annan. Vilken man vill!  När klockan ringer är leken slut och man får de saker man då har kvar i "sin" hög.
.
När jag kom hem tog jag tag i matförberedelserna till i morgon då barnbarnen kommer hit. Det blev köttbullar, Janssons, kokade ägg och skalade potatis. Löjrommen är på upptining i kylskåpet och löken är hackad. Resten är klart.
Nu stinker jag matos. Måste duscha för tredje gången idag.

I morgonbitti ska bilen på verkstan igen. Jag har så jäkla ont i ryggen så jag vet inte hur jag ska orka gå från verkstan till jobbet.