Ändrade planer


Lapphandskar

Vaknade inte förrän vid halv elva och insåg att det bara var att klä sig ordentligt, gå ut och tanka snöslungan och köra bort snön. Tack och lov var snön så pass torr att det inte stockade sig i utkastet. Att ha eget hus går an utom när det är tung blötsnö.

Frampå eftermiddagen gjorde mr x och jag oss klara för åka mot Ikea men vi vände är vi kom ut på E4:an pga av snöandet. Vi gör ett nytt försök i morgon då det utlovas bra väder. Istället för att ta itu med alla göromål här hemma åkte jag till Göta och provsmakade hennes julbak. Åkte därifrån med en påse nygräddad dadelkaka till mr x.


Efter middagen var det dags för snöskottning igen. Barnasinnet tog över och jag rullade stora bollar till en snögubbe, fast först tänkte jag mig en lucia, men det slutade med att det blev en snögran med ljusslinga. Visserligen lite tanig  och med oroväckande slagsida, men nu har jag i alla fall en utegran. Har gått och känt mig missnöjd över att jag inte kommit mig för att ta mig till skogen och hugga en. Fast frågan är om jag är nöjd med det här exemplaret .....

Har surrat i telefon halva kvällen och nu sitter jag här med en god macka och ett glas vatten och inväntar att mr x ska komma hem. Senare kanske jag öppnar öppnar vinflaskan ......