Utejobbardag

Känner mig nöjd med dagen som var. Vaknade och var förvånansvärt alert. Vädret var riktigt varmt och soligt. Åkte och hämtade ut min medicin. Därefter åkte jag hem och klippte gräsmattan systematiskt och med viss njutning över att det blev så fint. Därefter var orken slut så efter en välbehövlig dusch blev det köpesmat till middag. Nä, jag tänker inte skämmas över att jag inte lagade maten själv.

Kvällen har varit bra. Har sett två filmer. En handlade om folkmordet i Rwanda. Ofattbart att det hände och att liknande händer om och om igen hela tiden fast på olika platser i världen.

Mr X kom hem på utsatt tid i kväll. Pust! I mitt nuvarande liv är det en stor lycka. Jag har svårt att förstå föräldrar som låter sina 15-åringar sova till fem på eftermiddagen och sedan låter de vara ute till tre och fyra på morgonen. Never i mitt hus! Snart börjar skolan, kvällarna blir kalla och mopparna får gå i vintervila. Så lugnt det ska bli.

Nu är natten 01.02 och mina ögon svider.

Natti natti!