Sköna söndag


Vissa dagar har guldkant. Idag har det varit en sån dag.
Sov gott och länge. Satt sedan ute i solen och åt en sen frukost.

På eftermiddagen åkte mr X och jag till IKEA. Jag handlade bara illgröna servetter och lavendeldoftande värmeljus.
Vi avlsutade Happisbesöket med att äta en riktigt god och kladdig butterkaka  i bilen. Sedan åkte vi på sightseeing till Seskarö.
När vi kom till Seskaröbron blev jag nästan gråtfärdig. Ljuset och vattnet som glittrade  väckte en längtan som jag nog hade glömt eller gömt djupt inom mig. Gud så jag saknar närheten till kombinationen havet, himlen och ljuset. Det är så vackert och rogivande fastän det hela tiden förändras.
Vi passade på att hälsa på goda vänner som har ett sommarställe på ön som slår det mesta. Jättefin stuga och massor av "naturliga" blomrabatter i varenda klippskreva. Det var som att kliva in i en sagobok. Vi åkte därifrån med sol i sinnet och bra musik från bilhögtalarna.

Nu ska jag dra mig mot sängen och kanske lyssna på radion en stund.
Natti natti!