Personligt rekord

I morse var jag på jobbet strax efter klockan sju. Det är personligt rekord. Hela natten har varit orolig och jag har inte sovit särskilt bra utan vaknat otaliga gånger och kikat på klockan. Däremellan har jag drömt om bröstoperationer, en påverkan av gårkvällens teveprogram om plastikoperationer. En av läkarna i programmet sa att för ett normalt bröst som sitter där det ska bör måttet mellan nyckelbenet och bröstvårtan vara högst 18 centimeter. Med ett sånt besked är det inte konstigt att jag sovit dåligt och drömt smärtsamma drömmar. Det är bara att konstatera att tyngdlagens verkan är obarmhärtig.

Äntligen är det ljuvliga fredag. Veckans bästa dag. Vädret verkar ska bli helt ok så kanske det blir lite fönsterputsning redan i morgon.
Idag var jag och tittade på kattungen som jag är sugen på skaffa som sällskap. Den är så söt. Fick huvudvärk och röda ögon även idag. Jag var inte allergisk förr. Kanske jag vänjer mig. Det har jag gjort med hundar. Min beslutsångest är banne mig av sjuklig art. Jag kan inte bestämma mig för någonting numera.

Ikväll har Ewwe och vovven Aston varit och hälsat på mig. Han är en riktig mysvovve som ger många blöta pussar. Mr X har också kommit och farit ut till kompisarna.

Jag måste rycka upp mig även fast livet bitvis är ganska djävligt. Det är i alla fall skönt med vänner som orkar lyssna på mina klagosånger. Jag hoppas innerligt att det snart är sista versen. De förtjänar trevligare sånger.
Nu längtar jag till nästa lördag då jag åker till Stockholm och ska gå ut på något skoj med min barndomskompis.