Lök och parfym

Det har varit en ganska hyfsad dag. Först jobbade jag till halv tre, sedan hem och jaga dammråttorna. Därefter for jag och köpte en 90 grams hamburgare med massor av lök på. Den åt jag i bilen på väg till en bekant som säljer smink och parfym. Nu luktar jag både lök och parfym. Ingen lyckad kombination.

Klockan är över midnatt så nu är det äntligen fredag. Helgplaneringen beror lite på vädret. Enligt väderprognosen lär det bli blött och då tror jag att IKEA är en punkt på listan. Nu måste jag köpa hylla, bord och stol till datarummet och försöka få lite ordning i rummet. Just nu sitter jag på en vanlig obekväm köksstol som är alldeles för hög för mina taxben. Ska kolla fyndhörnan först. Nu när jag har en bil där baksätena går att fälla ner kan jag få hem lite större saker.

Har sett reprisen av uppdrag granskning nu i natt och nog tror jag att många människor funderar hur vårat samhälle har kunnat ta en sådan utveckling att man till och med slår sönder kistor av ekonomiska anledningar. Att ekonomi är en stor religion är inget nytt, men att kyrkan låtit det här förfarandet ske har jag svårt att begripa. Jag ser bilder framför mig och det känns långt ifrån bra. Vem kan man lita på nuförtiden?

Det här sista var inget bra sova gott input. John Blund dröjer i natt men jag får väl försöka sova ändå. Nu hör jag att åskan mullrar. Inte alls rogivande.

Natti natti