Vindspelsmusik


Det duggregnar och är riktigt höstmörkt utomhus. Just nu hör jag hur blåsten tar tag i mina vindspel och får dem att sjunga sina olika melodier. Bäst gillar jag bambuns dova klang.
För ett år sedan bytte jag ytterdörr och har skamligt nog inte kommit mig för att olja in nederkanten i tid så dörren har sugit upp vatten varje gång det regnat. I kväll fick jag det gjort. Tog väl 3 minuter. Mina övriga målarjobb som skulle fixas under semestern är fortfarande ogjorda. Hoppas att det blir en period med fina torra höstdagar innan det är för sent för målning.

Jag fick gjort massor på jobbet idag men just innan allt var färdigt kom jag på att jag missat att göra om siffrorna till procent .... ja , det är bara att göra om allt i morgon. Så kan det gå när man jobbar och tänker på annat samtidigt. Nu längtar jag efter mina jobbarkompisar som kommer på torsdag och eleverna som kommer nästa vecka. Sedan rullar allt på och vips är det jul igen.

Idag har jag ätit upp alla mina fullmogna allåkerbär. Vackra som små rubiner och goda men inte lika aromatiska som de som växer vilt. De svart vinbären i min lilla buske är nästan mogna. Busken med vita vinbär har jag nästan tömt på bär. Jättegoda och inte lika sura som de röda.

Nu sitter John Blund och väntar på min sängkant. Natti natti!