Min sista semesterdag!



Huvudet pulserar och nacken värker. Har tagit flera Panodil eller vad det nu var men de hjälper bara en stund. Min sista semesterdag började redan 06.15 av att två gosiga småttingar kröp ner under min filt. Jag kan inte skryta med så många timmars sömn för jag har vandrat mellan min ordinarie säng där stortjejen sovit och gästsängen i rummet intill.
De här barnen leker så fint och är lätta att ha hand om, men det är ändå passning hela tiden för numera har jag inte helt ofarliga saker lite här och där.

I kväll har jag hämtat  X och i bilen hem fick jag klart för mig att det inte blir någon tur till Luleåkalaset för honom eftersom jag också i så fall ska vara där. Gud så svårt det är när ungdomarna ska ge sig ut i livet på egen hand. Man vill ju till varje pris skydda dom från elände. Men var går gränsen?
Det blev istället en kompromiss så att han fick pengar till att lösa ut ett handtag till vespan. Vi får se om det blir en tur till Luleå i morgon istället.
Vi avslutade kvällen med att åka hemåt och fota när lillbrorsan tränade med skärmen. Snart har han motor och flyger högt  i det blå. Det var riktigt vackert i kväll när solen gick ner. Höga rosa mjölkört och gyllengul renfana kantade ängen där han höll till.



Nu är det värmeljustider. Det är bara att inse det.
Luften ute är nu höstigt kylig, bara +5°C och i skrivande stund strax före 24.00 är det rejäl skymmning.