Hallon- och smultronorgie



 I dag kom alla kollegor tillbaka till jobbet och chefen bjöd på både morgonsnacks, fika och trevlig lunch. Jag tror att vi har en av de bästa cheferna i den här kommunen. Det kändes i alla fall som en bra uppstart.
Var helt slut när jag kom hem och somnade en stund på mitt gosiga lammskinn i vardagsrumssoffan.

I kväll skulle jag åka och fixa några papper på jobbet som måste vara klara före halv nio i morogonbitti men i allra sista stund ändrade jag mig och bad syrran komma ut och åka en sväng. Vi åkte hemåt, tittade till gravarna och for sedan till hemgården och plockade smultron och hallon som vi stoppade direkt i munnen. Älven låg alldeles blank och det doftade mogen våt sensommargrönska. Mina skor och byxor blev alldeles genomblöta men det var det väl värt.

Jag är inte på hugget. Känner mig ganska vissen och irriterad. Jag vet vad det beror på men inte hjälper det. Ja, ja livet går i vågor men ibland blir det för mycket av djupa dalar. Om det är hyfsat väder under helgen ska jag börja putsa fönster. Städning är ett bra medel för att skapa lite yttre ordning i ett inre kaos. Visserligen bara skenbart men mår man bra av det så är det helt ok.

I morgon är det fredag. Gud så skönt att få äga sin tid en stund.

Nu är nog JB sur för klockan är över midnatt. Natti natti!