Grundlurad

Hej! sa han. Du har mailat nätdejten.
Va sa du? frågade jag.
Visst är det 8799976? replikerade han.
Jo, men varifrån så du att du ringer? försökte jag igen.
Jag säljer sexuella tjänster, svarade han.
Jag måste höra fel, tänkte jag.
Jag har inte mailat nätdejten, sa jag.
Nämen, varifrån ringer du? försökte jag ännu en gång.
Jag är en manshora, sa han käckt.
Jaha, sa jag och och försökte känna igen rösten hos någon bekant som ville skoja med mig.
Du eller jag är utsatta för nåt skoj, försökte jag tappert. Han tog ingen notis utan fortsatte.
Jag kan erbjuda en hård lem, men jag kan vara mjuk också och ge massage var du vill. Jag gör allt. Jag är ren och fräsch och vältränad. Du blir inte besviken.
Nä du, nu lägger jag på, sa jag bestämt. Men innan jag hann lägga på frågade han vad jag skulle göra i kväll.
Då smällde jag på telefonluren.
Vid det laget låg min haka på brösten.

Efter några minuter ringde telefonen igen. Jag vågade knappt svara. Hihihihoooohooo ha ha ha, lät det när jag lyfte luren. Lillemooor, skrek jag. Det var du! Men det var inte Lillemor utan min älsklingsunge som hade busringt med nåt nytt som man kan ladda ner från nätet. Och hela tiden kunde hon och hennes kompis lyssna på vad jag sa när sexförsäljaren försökte snärja mig. Det var ju en himla tur att jag inte nappade på hans erbjudanden. Då hade hon nog blivit paff. Nåja, hon är förlåten och jag fick mig i alla fall ett gott skratt. Vilka bus ungdomen håller på med nuförtiden. Tur att jag är härdad.

Nu är det helg och nya äventyr väntar i morgon.
Nu ska jag stryka lite kläder och stoka till här.