En ny familjemedlem

Snart flyttar lille Timon hem till mig och mr X. Vi tror att det är en han och Timon är ett tillfälligt namn tills vi hittar det perfekta. Han är sex veckor, grå med svarta strumpor på alla sina fyra ben, svarta öron och ett svart hjärta i ansiktet. Jättesöt liten kisse. Jag är otroligt imponerad av att jag efter moget övervägande lyckats bestämma mig för att skaffa katt.

Det har regnat hela dagen men det spelar ingen roll när man jobbar. Jag har hunnit med en hel del idag. Förstår inte att  trötta jag helt plötsligt är så alert. Kanske det är sista rycket. På lördag drar jag mot huvudstaden och alla dess frestelser. Kompisar, Gudrun Sjödén och nöjen. Det ska bli kul.

I kväll har lilla goa Ewwe varit hos mig och vi har myspratat och spekulerat om framtida fester. Hon tror att hon ska lyckas få sig mig berusad på en kommande födelsedagsfest. Ha ha det går inte, sa jag. Det är lite konstigt, men jag har en medfött varningssystem som slår till när alkoholhalten gör att jag spiller innan glaset når munnen. Och det brukar bli efter ett eller två glas vitt vin. Hela festen blir rolig, ingen bakfylla och billigt blir det också. Kan rekommenderas!
Sist jag blandade välkomstdrinkar gick det åt nästan en hel liter till 8 drinkar. Det var en kul fest, tiden gick jättesnabbt, men jag blev av med drinkblandarlicensen. Jag frågade min xsambo hur mycket jag skulle hälla i. Han sa: Till strecket. Det var bara det att han inte såg att jag hade tagit fram de största glasen.
Nåja, det är preskriberat vid det här laget.

Nu ska jag sluta svamla och gå och sova.