Borta bra men hemma bäst

Efter fyra bra dagar i huvudstaden är jag ordentligt mör. Där var sommarvärmen fortfarande kvar och jag var för varmt klädd. När jag kom till lägenheten jag hyrt var jag i akut behov av dusch inklusive hårtvätt men hade glömt duschkräm och schampo hemma. YES diskmedel blev räddaren i nöden. Det funkade på kroppen men håret blev alldeles kladdigt av oupplöst spray. Man tager vad man haver och ibland har man inte lika tur som Kajsa Warg.

Vilda musen --->

Lördagkväll var jag på Gröna Lund med min kompis. Det var kul att bara vara där som vuxen utan barn. Sommarkrysset sändes live därifrån just då med Amanda Jensen, Nenne Grönvall med flera. På dansbanan var det salsa för hela slanten. Synd att jag är en sån jäkla fegis så jag inte törs dansa fastän jag gått salsakurs. Där i anonymiteten gör det ju ingenting om det ser ut tokigt. Vi satsade på mat istället och njöt av utsikten mot söder. Vi hade nog tänkt oss en åktur i något som inte verkade så snurrigt, men modet svek mig ganska snabbt för i stort sett allt skakade och snurrade både runt och upp och ner. På nattkröken åkte vi mot Södertälje. Söndag flanerade vi längs Maren och min kompis bjöd på jättegod middag innan jag fick skjuts till tåget.
På måndag var det affärerna i Sthlm som gällde. Gudrun Sjödén var en liten besvikelse den här gången. Efter många om och men köpte jag en tunika. Jag fattar inte att man blir så jäkla trött i benen när man är Sthlm. Tack och lov fanns det gott om benvilarställen där man kunda svalka sig med ett glas kallt vitt vin.
På kvällen var jag med min reskompis på konsert med Kungliga filharmonikerna och solisten Renée Fleming. Det var en häftig upplevelse.





Jag hann också träffa min vän O. Han kom på motorcykel. Orakad med leende guldbruna ögon.







Nu är jag i alla fall hemma. Nyduschad och håret rentvättat. Mr X har flyttat hem och vi har hunnit ha ett litet krig om veckopeng, ute- och internettider. Just nu är det vapenvila.
I morgon är det jobb och tandläkarborr på schemat. Huuuuuuu.