Långa tankekedjor

I min postlåda dimper det inte längre ner några papperstidningar eller reklam. Tidningarna skummar jag på nätet. Familjeannonserna missar jag, men det får jag väl leva med. Reklamen klarar jag mig utan och det är skönt att slippa köra massor av tunga papperslådor till återvinningen.

Idag kom ett nytt nummer av den enda tidning jag prenumererar på. En av artiklarna i tidningen är på spaning efter den nya manligheten. Författaren menar att vi kvinnor vill ha män som klarar långa och komplicerade tankekedjor av typen:
"Det är september. Då kan det bli kallt. Snart kommer barnet att behöva vantar. Har hon några? Jag kollar i vantlådan. Nej, tydligen inte. Då är det bäst att jag går och köper ett par."
Kvinnan behöver inte ens påminna honom.
När en kvinnas huvud inte är fullt av familjelogistik så kanske där rent av kan få plats en och annan sexuell fantasi. Tänk om män skulle fatta hur mycket mys de skulle kunna ha tillsammans om tar halva projktledarskapet i sin familj.
För min egen del skulle det nog kännas konstigt om mannen skulle åka iväg och köpa gardiner bara så där utan vidare. Om han inte var designer/heminredare förstås. Men säkert vänjer man sig med tiden. Om så där några hundra år ....